Viry, bakterie jak se jim bránit a mít silnou imunitu?


V zimním nečase se opět jednou uchýlíme ke krbům a teplu domova, a případné sněhové šílenství budeme moci pozorovat z bezpečí zpoza okna. Nesmíme však zapomínat na to, že zimní sezóna s sebou přináší jiné nástrahy – ne ven, ale přímo do našich domovů – jsou jimi zejména viry způsobující nachlazení a chřipku. Jak s chřipkovými viry bojovat a jak zůstat fit, aby vám zima přinášela jen radost? Přečtěte si náš přehled nejúčinnějších léků a vyberte si svou zbraň do boje proti zimním

Jak se bránit při chřipce a nachlazení? Základní předpoklad vyhraného boje?

Základ je vitamín C

Vitamin C je v našem těle nezbytně nutný pro regulaci metabolismu aminokyselin. Hraje klíčovou roli při vstřebávání železa a napomáhá budování bílých krvinek, které slouží jako přirození ochránci našeho organismu.

Jeho nedostatek se projevuje sníženou funkcí imunitního systému a snížením odolnosti proti infekčním onemocněním. Nedostatek vitaminu C nás přivádí k celkovému pocitu vyčerpání a negativně působí na funkčnost svalů. Pokud se cítíte fyzicky slabí, měli byste zvážit doplnění úrovní vitamínu C ve vašem těle.

V zimě vzácný pomocník – Vitamín D

Vitamin D si naše tělo dokáže vyrobit samo, v kůži, za pomoci přijatého slunečního záření. Co ale v zimě, kdy se nám slunce dlouhé dny vůbec neukáže?

Vitamin D je klíčovou složkou přispívající ke správné funkci našeho imunitního systému. Naopak jeho nedostatek nevyhnutelně směřuje k náchylnosti k akutním respiračním infekcím a chřipce.

V zimním období bychom proto měli dávat zvláštní pozor na doplnění vitamínu D, který nám může chybět kvůli nedostatečnému vystavení životodárné slunečnímu záření.

Dávejte ale pozor na překročení doporučené dávky. Oproti „céčku“ se dá vitaminem D předávkovat a v extrémních případech mohou takové případy skončit až smrtí.

Vitamin D3 podporuje správné fungování imunitního systému. Přispívá k udržení normálního stavu kostí a zubů, napomáhá k udržení normální činnosti svalů. Usnadňuje vstřebávání a využití vápníku a fosforu v organizmu. Podílí se na procesu dělení buněk.

Vitamin D3 podporuje správné fungování imunitního systému. Přispívá k udržení normálního stavu kostí a zubů, napomáhá k udržení normální činnosti svalů.

Vitamin D hraje velmi důležitou roli v podpoře imunity. Bylo prokázáno, že u velké části populace často chybí, zvláště v období nízké sluneční intenzity. Doporučuje se doplňovat jej zejména ve středním a vyšším věku, ženám v menopauze a po ní, osobám s nadváhou a obezitou, těhotným, kojícím ženám a lidem žijícím ve znečištěném životním a pracovním prostředí.

Pokud nechcete polykat hrsti pilulek denně, ale i přesto se chcete obrnit proti nástrahám chladné zimy, multivitaminové přípravky jsou pro vás správnou cestou. Obsahují komplexní složky vitamínů, minerálů a živin podporujících správnou funkci těla a jeho obranyschopnosti.

Jedinečná kombinace vitamínů K2 a D3 .Vitamin D3 přispívá k udržení normálního stavu kostí a normální činnosti svalů, zubů a k normální funkci imunitního systému.

Vitamin K2 přispívá k normální

Houby

I když se v čínské medicíně využívá po staletí, západní svět ji objevil jen „nedávno“. Hlíva ústřičná si svoji popularitu získala zejména svou všestranností.

Obsahuje látky, které podporují přirozenou obranyschopnost organismu, snižuje hladinu cholesterolu a zabraňuje šíření infekcí. Narozdíl od Reishi i skvěle chutná, a tak ji můžete s radostí využít i ve své kuchyni. Přírodní doplněk stravy kombinuje hlívu ústřičnou se všemi aktivními látkami, jež jsou v houbě přirozeně obsažené a rakytník řešetlákový, který podporuje přirozenou obranyschopnost organizmu, činnost srdce, metabolizmu a trávicího traktu.

Zinek v lidském těle

Zinek se podílí na procesu dělení buněk. Přispívá k normálnímu metabolismu kyselin, zásad, cukrů, makroživin, mastných kyselin a vitamínu A.  Patří mezi antioxidanty a napomáhá tak k ochraně buněk před působením volných radikálů.

K čemu je dobrý zinek

Zinek přispívá k:
normální syntéze DNA, normální plodnosti a reprodukci, normální funkci imunitního systému a normálním rozpoznávacím funkcím, udržení normálního stavu kostí, vlasů, nehtů, pokožky, zraku a hladiny testosteronu v krvi.

Nedostatkem zinku trpívají především:
těhotné ženy, děti, mladiství, sportovci a všichni, kteří nemají vyváženou pestrou stravu.

Méně zinku mívají i lidé, kteří trpí diabetem, atopickým ekzémem či zánětlivým onemocněním střev.

Nedostatek zinku se může projevovat:
špatným hojením ran, bílými skvrnkami na nehtech, únavou, popraskanými koutky úst, vyrážkami, suchou, hrubou kůží, padáním vlasů, zvýšenou náchylností k infekcím či celkovou slabostí.

U těhotných může nedostatek zinku způsobovat špatný vývoj plodu, předčasný porod, nízkou porodní váhu miminka či porodní komplikace.

Nadbytek zinku

Zinek se v organismu nekumuluje, proto je riziko předávkování minimální. Při předávkování se většinou jedná  o jednorázové předávkování více než 170 mg/den nebo dlouhodobý zvýšený příjem. Riziko předávkování hrozí i při práci s kovy - vdechování par nebo práškového zinku. Projevuje se průjmem, zvracením, nevolností, bolestmi svalů, zhoršením vstřebávání mědi a železa a s tím související chudokrevností.

Doporučená denní dávka zinku je 10-25mg. Maximální dávka při nachlazení by neměla překročit 75 mg denně a to maximálně po dobu 5 dní. Při infekcích je doporučené dávkování 50-60mg /den a profylaxe 10-25 mg/den. Pro nejlepší využití v organismu je vhodné užívat zinek na lačno.

Známé mýty o chřipce

Mýtus: Nachlazení při neléčení přechází do chřipky.

Fakt: Chřipka není jen těžší formou nachlazení. Ve skutečnosti jsou obě choroby způsobované jinými typy virů.

Mýtus: Chřipku vyléčím pomocí antibiotik.

Fakt: Chřipka je onemocnění, které se nedá léčit antibiotiky. Způsobují ji totiž viry, proti nimž nejsou antibiotika účinné. Antibiotika zabírají na onemocnění způsobované bakteriemi.


Zdroj: Pilulka.cz a Lekarna.cz(Radka Malečková)